پیامدهای گسترش دامنه جنگ غزه

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در مورد پیامد تحولات غزه معتقد است گسترش دامنه نبرد به سود آمریکا، رژیم اسرائیل و مزدوران آنها در منطقه نیست و نبرد غزه منطقه را تغییر خواهد داد؛ همچنین دور از ذهن نیست که یمنی ها در هماهنگی با مقاومت تنگه باب المندب را ببندند.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عربی در بخشی از اظهارات خود درباره تحولات غزه در یوتیوب گفت: اسرائیلی ها ادعا می کنند که گروه حماس دیگر کنترل نوار غزه را در دست ندارد و کنترل این منطقه از دست این گروه خارج شده است. این در حالی است که حماس تانک های اسرائیل را از دست نیروهای آن خارج کرده و سرنشینان این تانک ها را اسیر می کند. همچنین این گروه با موشک های خود تل آویو و عسقلان را هدف قرار می دهد و دود و آتش این موشک ها سراسر این شهرها را فراگرفته است.

وی افزود که این ادعای اسرائیلی ها موضوع شگفت آوری است زیرا آنها پس از ۴۰ روز نبرد هنوز حتی نتوانسته اند بیمارستان شفا را به طور کامل مهار کنند. در حالی که این یک بیمارستان است و پادگان نظامی یا پایگاه هوایی نیست. اسرائیلی ها شکست نکبت باری خورده اند.

عطوان در بخش دیگری از اظهارات خود آورد: آمریکایی ها پیامی را برای مقاومت، حماس و حزب الله فرستاده اند. آنها گفته اند ۲ هزار سرباز را برای دفاع از راکتورهای هسته ای دیمونا به اسرائیل فرستاده اند بلکه آنها برای جنگ ارسال نشده اند. اما آمریکایی ها دروغ می گویند. این در حالی است که برخی از نیروهای آمریکا در نوارغزه به هلاکت رسیده اند و برخی دیگر زخمی شده اند. اطلاعات موثق نشان می دهد یک افسر آمریکایی در غزه به هلاکت رسیده است.

پیامدهای گسترش دامنه جنگ غزه

این تحلیلگر فلسطینی تبار درباره راکتورهای هسته ای این رژیم هم احتمال داد اسرائیل پس از ناامیدی از پیروزی، از سلاح هسته ای استفاده کند زیرا آنها تاکنون به طور کلی در این جنگ شکست خورده اند و طرح مورد نظر آنها نابود شده است. بنابراین از دست افراد نادانی مانند نظامیان اسرائیلی چنین کاری بر می آید. آنها پیش از این خود را به عنوان قربانی جا زده بودند و با این مظلوم نمایی خود توانستند با کمک کشورهای غربی به انواع سلاح ها از جمله سلاح هسته ای دست یابند، اما اکنون اوضاع تغییر کرده است و همه جهانیان به این موضوع پی برده اند که آنها در حال کشتار زنان، کودکان و سالخوردگان و بمباران بیمارستان ها هستند؛ این موضوع اسرائیلی ها را بسیار مایوس کرده است.

این تحلیلگر شناخته شده جهان عرب در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: موضوع دیگر آن است که اکنون دامنه نبرد در شماری از جبهه ها در حال گسترش است. حزب الله، سرایا القدس و گردان های القسام با هم متحد و هماهنگ شده اند. یمنی های با شهامت هم در حال معجزه آفرینی هستند. «عبدالمالک الحوثی» رهبر جریان انصارالله یمن اعلام کرد که ما موشک های بالستیک و بالدار و پهپاد را به سوی ایلات و النقب روانه کردیم. ما آمادگی داریم کشتی ها اسرائیل را دریای سرخ متوقف و منهدم سازیم. ما می توانیم تنگه باب المندب را ببندیم و دور از ذهن نیست که دست به چنین کاری بزنیم. این اقدام سبب می شود ۸۰ درصد از تجارت رژیم اسرائیل هدف قرار گیرد.

پیامدهای گسترش دامنه جنگ غزه

عطوان افزود: پایگاه های آمریکا در عراق و سوریه ملتهب شده و حمله به این پایگاه ها به طور غیر عادی افزایش یافته است. تاکنون بیش از ۱۰۰ تن از نیروهای آمریکایی در این پایگاه ها زخمی شده اند و شمار زخمی ها در حال افرایش است و چنین اخباری سانسور می شود؛ همانطور که پس از حمله موشکی ایران به پایگاه «عین الاسد» در عراق پس از به شهادت رسیدن سردار سلیمانی، آمریکا آماری را درباره تلفات این حمله ارائه نکرده است.

وی در پایان تاکید کرد: گسترش دامنه نبرد به سود آمریکا، رژیم اسرائیل و مزدوران آنها در منطقه نیست؛ نبرد غزه منطقه را تغییر خواهد داد و به هر میزان که شمار شهدای این جنگ افزایش می یابد آثار و حجم پیروزی هم بیشتر خواهد شد. اسرائیل به طور شرم آوری شکست خورده و نتانیاهو در صف ورود به زندان قرار گرفته است.

پایان/

۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 28097

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =